КРАЄЗНАВСТВО - План-конспект уроку з географії: Кіровоградська область



План-конспект уроку з географії
Тема:Кіровоградська область
 Мета: повторити матеріал з теми «Кіровоградська область»; активізувати пізнавальну діяльність, створюючи умови для самовираження особистості учнів; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес учнів до рідної землі, любов та повагу до неї.
Тип уроку: узагальнюючий урок-гра.
Обладнання: підручник  «Географія Кіровоградської області», додатковий інформаційний матеріал, набір кольорових листків, фізична карта України, дерево бажань.
                                                               Хід уроку.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
 Ознайомлення з структурною уроку та учасниками.
ІІ. МАТИВАВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
 Вправа «Дерево Бажань»
Учитель. Шановні друзі, сьогодні ми будемо говорити про Кіровоградщину. Про мальовничу природу нашого краю, про неповторну красу річок і степів. Адже тільки той, хто вміє любити і цінувати природу рідної землі, може бути патріотом своєї Батьківщини. Але вирушаючи в подорож, ми повинні знати, чого ми очікуємо від мандрівки рідним краєм. Тож поміркуйте і запишіть ваші бажання на папірцях та закріпіть їх на дереві бажань.
ІІІ. ПРОВЕДЕННЯ ГРИ  «ПОДОРОЖ КІРОВОГРАДЩИНОЮ»
1 Конкурс «Запитання – відповідь»
1. В якому році була заснована Кіровоградська область? (10 січня 1939р.)
2. Північна область, з якою межує Кіровоградська? (Черкаська)
3. Назвати корисні копалині Кіровоградщини.
4. Назвати річки області. (Інгул, Інгулець, Тясмин, Південний Буг, Синюха, Ятрань)
5. Найпоширеніші ґрунти Кіровоградщини. (Чорноземи)
6. В якому напрямі від Києва розташована Кіровоградська область? (Південь)
7. Кліматичний пояс, в якому розміщена Кіровоградська область? (Помірний)
8. Природна зона, в якій ми живемо? (Лісостеп)
9. На якому березі Дніпра розташована більша частина області? (Правий беріг)
10. Адміністративний район Кіровоградської області, в якому знаходиться географічний центр України? (Добровеличківський)
11. Зі скількома областями межує Кіровоградщина? (6)
12. В якому році розпочалося будівництво фортеці Св. Єлизавети? (1754р)
13. Найбільша абсолютна висота території області? (269м)
14. Скільки міст обласного підпорядкування розташовано на території області? (4 – Кіровоград, Знам’янка, Олександрія, Світловодськ)
2 «Картографи»
1. Хто швидше з розірваних частин складе карту Кіровоградської області.
2. Є фрагменти з номерами об’єктів. Завдання: вказати назву об’єкта.
3. Конкурс «Геоланцюжок»
Учні сідають у коло. Один учень називає географічний об’єкт області, а всі інші один за одним називають інші об’єкти, які починаються з останньої букви попереднього об’єкта.
Хто не може підібрати потрібну назву, вибуває з гри. Наприклад: Кіровоград – Дніпро – Олександрія – Ятрань і т. ін.
4 Конкурс «Еком’ячик»
Учні стають у коло і передають м’ячик, говорячи: «Ти котись, веселий м’ячик, швидко, швидко по руках…», в кого веселий м’ячик, той називає:
лікарські рослини краю;
родовище корисних копалин області;
річки;
міста;
сусідні області.
5 Конкурс «Третій зайвий»
У переліку географічних об’єктів, явищ, понять виділити зайве, те, що не має відношення до області.
1.  Річки – Синюха, Ятрань, Сіверський Донець.
2.  Міста – Олександрія, Ялта, Волинська.
3.  Пам’ятки природи – «Веселі Боковеньки» - «Гусарське урочище» -  «Софіївка»
4.  Видатні люди краю – В.О. Сухомлинський – Л.М. Гурченко – Л.І Попов.
       6 Конкурс «Ромашка»
На пелюстках квітки написані запитання. По черзі зривають пелюстки і відповідають на запитання.
Запитання
Площа області.
Населення.
Роки утворення.
Тип клімату.
Природна зона.
Область межує з …
На території є поклади…
Серед населення переважають…
Область експорту є …
На території області є природоохоронні території - …
Продукція машинобудування - …
Основні зернові культури:…
7 Конкурс «Географічна мозаїка»
Учні отримують набір складів та літер. За 30 с вони повинні скласти географічні назви.
Пів, д, е, нн, и, й, Б, у, г; х, у, т, і, р, На, д, і, я;
Ін, г, у, л; В, е, се, лі, Б, о, ко, в, е, н,ь, к,и.
8 Конкурс «Розв’яжи кросворд»

Річка області.
Промисловий об’єкт (завод).
Місто обласного підпорядкування.
Найпоширеніші типи ґрунтів області.
Учений  - дослідник ґрунтів краю.
 Вид руди.
 Обласний центр.
        ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
Учні по черзі підходять до дерева бажань і аналізують, чи справдилися їхні сподівання.
Визначення й оцінювання кращих учасників гри.
        V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
На вибір учнів за темою «Краю мій – раю мій»:
скласти вірш; скласти кросворд

Популярні дописи з цього блогу

КРАЄЗНАВСТВО - Річка Чорний Ташлик (Проект учня 10 класу Правого Михайла)

ГЕОГРАФІЯ - ТЕМА: "Хмари і туман, відмінності в їх утворенні"

Економіка 11 клас "Ринкове вирішення питань «що виробляти?», «як виробляти?», «для кого виробляти?» Принцип «прихованої руки» ринку та сутність ринкового саморегулювання."