Керівник гуртка: Поплавська Т.Д.
В Рівнянській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 працює історико-краєзнавчий гурток «Правдошукач». Гурток працює за Навчальною програмою «Кіровоградщина. Історія рідного краю».
Заняттям у гуртку охоплені учні 7-11 класів (10 учнів)
Основне завдання гуртка - розвивати у дітей інтерес до поглибленого вивчення історії рідного краю, до наукових досліджень, та одержання навичок, необхідних для самостійної наукової роботи, виховання патріотичного ставлення до свого народу та його культурного надбання, навчити цінувати історичні традиції своїх пращурів, привернути увагу до проблем малої історії.
Форми роботи гуртка:
Ознайомлення учнів з методом збору і самий збір історико-краєзнавчих матеріалів, документів, фактів, відомостей для кабінету народознавства і подальшого використання у навчально-виховній роботі .
Зустріч з учасниками історичних подій ( старожилами села ).
Проведення теоретичних та практичних занять за програмою, з використанням різних методів і прийомів: лекції – екскурсії, робота з історичними джерелами, перегляд діафільмів, обговорення доповідей, рефератів.

Робота членів гуртка
поповнення шкільного музею місцевими речами побуту;
пошук інформацію про жителів села – учасників Другої світової війни;
зібрали інформацію про учасників АТО;
зібрали інформації про історію рідного села ( Рівне Новоукраїнського району);
організували та створили тематичні виставки на теми: «Козацькому роду нема переводу», « Звичаї і традиції нашого села», « Голодомор – трагічна сторінка нашого народу»;
провели виховні заходи до « Деня соборності України і проголошення Акту Злуки» та « Дня гідності і свободи»;
На своїх засіданнях учні складають творчі звіти, оформлюють документальні матеріали, збирають пожовклі фото, адже це безцінні історичні джерела, планують подальшу роботу. Значний матеріал з історії рідного краю накопичено в шкільному музеї, є фотоматеріали і добірки. Все це використовується під час виховних заходів, годин спілкування, для підготовки творів і рефератів.
Всі, хто займається історією, знає, що в ній багато загадок, невідомих чи маловідомих фактів, свідомо прихованих чи замовчуваних трагедій.
Так, кілька місяців тому краєзнавці зацікавилися історією виникнення рідної школи. Робота закипіла: зустрічалися з ветеранами педагогічної праці, колишнім директором школи. Записували їх спогади, збирали фото, зустрічалися з колишніми випускниками.
Неможливо переоцінити значимість пошукової роботи для наших учнів – адже це шлях до самопізнання, осмислення свого родоводу, своєї приналежності до славетних земляків.
З якою цікавістю і подивом діти впізнають на стареньких фото своїх рідних чи знайомих їм людей, записують, що розповідала бабуся про народні свята чи про те, як колись відпочивала молодь, які свята шанували, як працювали, як пережили війну чи відбудовували зруйноване село, як дбали про благоустрій і розвиток рідного села. На наших робочих засіданнях діти виступають журналістами, дослідниками, науковцями. Вони пишуть історію, вони розуміють, що це складна робота, але це їх земля, їх маленька Батьківщина, це джерело їх зростання і поваги до свого народу, до держави, до нації.
Сьогодні в планах наших гуртківців багато роботи, плануємо:
зібрати більше відомостей про «Життя шкільного музею» та створити презентацію;
створити проект «Річка Чорний Ташлик – колиска села Рівного».
Людська пам’ять безмежна, і вдячні нащадки повинні знати своє минуле, щоб достойно планувати майбутнє, не втратити коренів свого родоводу, гідно продовжити традиції українського народу.
В Рівнянській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 працює історико-краєзнавчий гурток «Правдошукач». Гурток працює за Навчальною програмою «Кіровоградщина. Історія рідного краю».
Заняттям у гуртку охоплені учні 7-11 класів (10 учнів)
Форми роботи гуртка:
Ознайомлення учнів з методом збору і самий збір історико-краєзнавчих матеріалів, документів, фактів, відомостей для кабінету народознавства і подальшого використання у навчально-виховній роботі .
Зустріч з учасниками історичних подій ( старожилами села ).
Проведення теоретичних та практичних занять за програмою, з використанням різних методів і прийомів: лекції – екскурсії, робота з історичними джерелами, перегляд діафільмів, обговорення доповідей, рефератів.

Робота членів гуртка
поповнення шкільного музею місцевими речами побуту;
пошук інформацію про жителів села – учасників Другої світової війни;
зібрали інформацію про учасників АТО;
зібрали інформації про історію рідного села ( Рівне Новоукраїнського району);
організували та створили тематичні виставки на теми: «Козацькому роду нема переводу», « Звичаї і традиції нашого села», « Голодомор – трагічна сторінка нашого народу»;
провели виховні заходи до « Деня соборності України і проголошення Акту Злуки» та « Дня гідності і свободи»;
На своїх засіданнях учні складають творчі звіти, оформлюють документальні матеріали, збирають пожовклі фото, адже це безцінні історичні джерела, планують подальшу роботу. Значний матеріал з історії рідного краю накопичено в шкільному музеї, є фотоматеріали і добірки. Все це використовується під час виховних заходів, годин спілкування, для підготовки творів і рефератів.
Всі, хто займається історією, знає, що в ній багато загадок, невідомих чи маловідомих фактів, свідомо прихованих чи замовчуваних трагедій.
Так, кілька місяців тому краєзнавці зацікавилися історією виникнення рідної школи. Робота закипіла: зустрічалися з ветеранами педагогічної праці, колишнім директором школи. Записували їх спогади, збирали фото, зустрічалися з колишніми випускниками.
Неможливо переоцінити значимість пошукової роботи для наших учнів – адже це шлях до самопізнання, осмислення свого родоводу, своєї приналежності до славетних земляків.
З якою цікавістю і подивом діти впізнають на стареньких фото своїх рідних чи знайомих їм людей, записують, що розповідала бабуся про народні свята чи про те, як колись відпочивала молодь, які свята шанували, як працювали, як пережили війну чи відбудовували зруйноване село, як дбали про благоустрій і розвиток рідного села. На наших робочих засіданнях діти виступають журналістами, дослідниками, науковцями. Вони пишуть історію, вони розуміють, що це складна робота, але це їх земля, їх маленька Батьківщина, це джерело їх зростання і поваги до свого народу, до держави, до нації.
Сьогодні в планах наших гуртківців багато роботи, плануємо:
зібрати більше відомостей про «Життя шкільного музею» та створити презентацію;
створити проект «Річка Чорний Ташлик – колиска села Рівного».
Людська пам’ять безмежна, і вдячні нащадки повинні знати своє минуле, щоб достойно планувати майбутнє, не втратити коренів свого родоводу, гідно продовжити традиції українського народу.


